Back on track or ' We survived Dennies in Oakland' - Reisverslag uit Murphy, Verenigde Staten van Roadtrip USA - WaarBenJij.nu Back on track or ' We survived Dennies in Oakland' - Reisverslag uit Murphy, Verenigde Staten van Roadtrip USA - WaarBenJij.nu

Back on track or ' We survived Dennies in Oakland'

Blijf op de hoogte en volg Roadtrip USA

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Murphy

pfffff. alweer eeuwen geleden, zo lijkt het dat er een verslag is gesplaatst... helaas heeft mijn laptop het begeven en ben ik afhankelijk van computers in een hotel (die het ook werkelijk doen) voordat er weer iets geschreven kan worden. Foto's en video's uploaden...ik vrees dat we dat pas kunnen doen als we weer terug in Nederland zijn. En dat, helaas, duurt niet zo heeel lang meer....

Na Big Sur zijn we via Monteray (waar Roelynke zulke scherpe saus heeft gegeten dat ze spontaan moet huilen en de hik kreeg) naar San Francisco gereden, waar we pier 39 hebben bekeken (de kermis) en nog wat hebben rondgedwaald langs de baai, een ijsje hebben gegeten en superlekker vis gegeten hebben... Vervolgens sliepen we in the getto, in Oakland, via de Bay Bridge.

We hadden voor 2 nachten een hotel met zwembad en wifi gebeboekt om ff te chillen en om San Fran te bekijken. Wat een stad. Het duurt ff voordat je er bent, want je staat gegarandeerd in de file. No matter what time...alsways! Zucht. Dus verstand op nul.... en heeel brutaal rijden (over de baan voor linksaf aan het eind invoegen....toerist zijn heeft zo zijn voordelen :). San Fran is tegek: Chinatown waar we traditioneel Chinees hebben gegeten (vooral de wc was een bezienswaardigheid: je moest via de keuken naar het toilet, en in de keuken...wow: daar lagen de kippen, stonden kleine chineze mannetjes op verhogingen te koken en stond de rijst in van die enorme grote manden te garen). De wegen in San Fran, duizeling werden we ervan: zo ontzettend steil.. het leek La Paz wel.... Uiteindelijk in Little Italy een wijntje gedronken en via de bay area weer terug naar het o zo gezellige (NOT) Oakland. Daar bij Dennies gegeten, waarvan we later hoorden dat dat best wel een dingetje was :). Je keek je ogen uit naar de mensen die er aten.... not the best place on earth Oakland. Nee, dan liever het gezellige San Fran.

Na San Fran zijn we door gereden naar Murphys: ' dichtbij' Yosemite Park (slechts 2 uur rijden) wat een super leuk dorp is (helaas kwamen we daar pas de laatste dag achter) en ook de suite/hotel is fantastisch. wederom een zwembad, ' ontbijt' (2 doghnuts en jus) en een hottub waar we 's avonds heerlijk in relaxen en nieuwe mensen ontmoeten.

De omgeving hier is prachtig: mooie bergen, gigagrote meren en zo uber relaxt. We hebben een extra dagje bijgeboekt....

Onze eerste dag (avond) in Murphys was wat een tegenvaller voor de meesten. We waren nadat we hadden ingechekt en ff gezwommen naar het NP gegaan met de grote sequoias. Wat een bomen. De grootste, die ze helaas omgezaagd hebben, die stam had een doorsnede van een klein plein. Daar een stukje gewandeld door en om de bomen heen. Daarna, was iedereen uitgehongerd en aten we in een ' gezellig' restaurant naast het hotel. Toe Joeri een diet coke bestelde moest de dame die ons bediende helaas vertellen dat ze geen coke hadden, maar wel iets dat er op leek. Of niet, want het smaakte niet naar cola. Ook de ' fanta' van Leon was niet echt lekker (en dan houden we het hier nog netjes), onze wijn was biologisch en wel oke... Mijn eten was SUPERLEKKR.... maar de burgers haalden het bij lange na niet van de Mac....... Daarna maar weer ijs gehaald en in de hottub/zwembad.

De dag erop naar het Yosemite Nat Park..... het was een tippel.... 2 uur rijden naar het park. En dan maar denken dat we er dan zijn en een stukje konden lopen.... HELAAS....welcome in America...daar gaat alles met de auto en zijn de afstanden vergelijkbaar met die van China: Giga groot.... en door de bochtige wegen gaan we ook niet snel... Dus we rijden van de ene viewpoint naar de andere....Je kan onderweg wel wat trails doen...maar daar hebben we jammer genoeg niet de tijd voor... en dus sjezen we naar boven voor de ' glacier poiint' een plek dat andere bezoekers van het hotel ons hadden aangeraden. En ja, wederom: perceptie is hier zo anders.... ik verwacht bij het woord ' glacier point' in de hoge bergen dat ik ergens bij een gletjser eindig. WHENK WHENK WHEEEH.... helaas.... not dus. Hoewel ik moet toegeven, het was absoluut de moeite waard, leek het niet op een gletsjer of uberhaupt op sneeuw.... Maar het uitzicht was geweldig. We hoorden het aan de andere kant donderen en zagen we de regen en de bliksem. Jammer dat we niet meer tijd hadden om er nog meer van te genieten. Maar we moesten ook weer terug en dat was nog zo'n 3,5 uur... via dezelfde kronkelweggetjes terug waar ik achter een oude man zat die bij iedere bocht zowat in de achteruit zat en flink toeterde. Maar de valley met de bomen en de rotsen en de watervallen: jawel....de moeite waard. s Avonds naar de Mac en eindigden we weer in de hottub/zwembad.

Vandaag een extra relax dagje in dit dorpje geboekt, want we hebben nog wel wat tijd en we moeten morgen een behoorlijke afstand rijden, richting Lonepines (we gaan naar een dorpje daaronder) maar het is zo'n 5,5 uur rijden..... Waarschijnlijk weer door de bossen en over de passen..... We hebben vandaag hte dorpje zelf (de main street) bekeken: reden we eerst helemaal naar Sonora omdat dat zo leuk eruit zag (en waar niets te doen was) blijkt dat Murphys veel leuker is en het er stikt (letterlijk) van de locale wijnproeverijen....dus dat gaan we dan ook maar even proberen. Heerljke wijnen gep roefd en weer veel nieuwe locals gesproken. Nog steeds praat iedereen hier over de soccer...

Vanavond pizzas en burgers gegeten en maken de mannen zich klaar voor het grote avondplezier hier in Murphys: zwembad en hottbub.
Morgen een lange autorit voor de boeg, richting Death Valley en dan die dag erop naar Vegas van waaruit we naar Grand Canon willen vertrekken.

Dus als er wifi is en een computer...dan wordt dit verder vervolgd :).

• 21 Juli 2014 - 18:51

Lia:

Heel leuk om weer wat van jullie te lezen!!
    Voorzichtig in Death Valley :)
    Hier praat iedereen over de vliegtuigramp......
    Veel plezier, groetjes.

• 22 Juli 2014 - 11:42

Mirjam:

Fijn om weer iets te horen. Leuk reisverslag. Volgens mij hebben jullie het zeer naar de zin. Veel plezier. Groeten uit een tropisch Nederland.

• 25 Juli 2014 - 10:06

Irene:

Mooi verhalen. Al veel gezien en gedaan. Ook dat wijnproeven klinkt goed! ;-) hihi.
    Veel plezier in de Grand Canyon, een aanrader!

• 26 Juli 2014 - 20:22

Jannes:

Ja, Glacier Point.. is geen "glacier" dus, ze noemen het gewoon zo.
    Er is daar ook ergens een plaatsje wat Hot as Hell heet, en daar ben je ook gewoon op aarde. Vreemde mensen die Amerkanen.